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06.11.21
/26.11.21

Toxicfest ⟵

 

 EN 

TOXICFEST, broadcasted in preview at the TICK TACK in Antwerp, between June and July 2021, it is a rhizomatic feature film screened in multiple places online and offline, composed by episodes or chapters: Terminal Space; Genesis: Tadpole Origin & Valerie You; Mutants of Readiness: Director’s Cut.

TOXICFEST is the final film festival of the anthoprocene, the last broadcast from the futureless present. An archive discovered at the twilight of civilization, never seen by human eyes. All episodes will be broadcasted together for the first time on the Mock Jungle screen.

 IT 

TOXICFEST, andato in onda in anteprima al TICK TACK di Anversa, tra giugno e luglio 2021, è un lungometraggio rizomatico proiettato in più luoghi online e offline, composto, fino a oggi, dagli episodi o capitoli: Terminal Space ; Genesis: Tadpole Origin & Valerie You ; Mutants of Readiness: Director’s Cut.

TOXICFEST è il festival cinematografico finale dell’antropocene, l’ultima trasmissione dal presente senza futuro. Un archivio scoperto al crepuscolo della civiltà, mai visto da occhi umani. Tutti gli episodi verranno trasmessi per la prima volta insieme nello schermo di Mock Jungle. 

Episode 1; chapters 1, 2, 3: Terminal Space

 EN 

Terminal space, 2021, 25’

Directed by: Kotz
Narrated by: Torre Alain, Valerie You, Jennnital
Screenplay written by: Ian Bruner
Serialized Feature Film: episode 1; chapters 1-3 (of ten)
Curated by Underground Flower & Rhizome Parking Garage

Terminal space includes work by the following artists, taken from the documentation of the decentralized group show Maman: BabenShin, Borsos Lorinc, Guillermo Ros, Helin Sahin, Ian Bruner, Jennnital, Biyavili, Juan Covelli, Kajta Novitskova, L3X Shemanski, Most Dismal Swamp, Poncili Creacion, Andri Schatz , Plague, Rolf Nowotny, Tadpole Origin+ Valerie You, Torre Alain, Virtue Village, Matt Hanson. Baogang Weikuang Dam forms a 10 km2 lake in Inner Mongolia, made of rare mineral industrial effluent - in particular, minerals like neodymium which are used to manufacture our phones, laptops and other devices.

MAMAN妈妈 presents works as a ritual sacrifice to this shadow mother of our damaged world. The film is composed of works submitted by the curated selection of artists for the group show Maman. Each artist's work is woven into the plot of the film. Through the process of the cut-up, a polyvocal narrative unfolds around the works: an unnamed narrator is sent to the site of a toxic lake to find a water rights lawyer who has gone missing. Spoken by three individuals that are one, the nameless narrator occupies a mutation of identity that the audience must make sense of without direction. This mutation is also reflected in the narrative plot; story lines intersect and blur as the artworks are displaced and rearranged. Shifting between scenes and contexts, lapses in time and space invite new meanings to gather around the works present in the film. As Burroughs says, when you cut up the present the future leaks out. Terminal space’s meaning becomes evident throughout its process and arrives in its exact moment.

 IT 

Terminal space, 2021, 25’

Diretto da: Kotz
Narrato da: Torre Alain, Valerie You, Jennnital
Sceneggiatura scritta da: Ian Bruner
Lungometraggio a puntate: episodio 1; capitoli 1-3 (di dieci)
A cura di Underground Flower & Rhizome Parking Garage

Terminal space include lavori dei seguenti artisti, tratti dalla documentazione della mostra collettiva decentralizzata Maman: BabenShin, Borsos Lorinc, Guillermo Ros, Helin Sahin, Ian Bruner, Jennnital, Biyavili, Juan Covelli, Kajta Novitskova, L3X Shemanski, Most Dismal Swamp, Poncili Creacion, Andri Schatz , Plague, Rolf Nowotny, Tadpole Origin+ Valerie You, Torre Alain, Virtue Village, Matt Hanson. La diga di Baogang Weikuang forma un lago di 10 km2 nella Mongolia Interna, fatto di effluenti industriali di minerali rari - in particolare, minerali come il neodimio che sono usati per fabbricare i nostri telefoni, computer portatili e altri dispositivi.

MAMAN
妈妈 presenta le opere come un sacrificio rituale a questa madre ombra del nostro mondo danneggiato. Il film è composto da opere presentate dalla selezione curata di artisti per la mostra collettiva Maman. Il lavoro di ogni artista è intessuto nella trama del film. Attraverso il processo di cut-up, una narrazione polivocale si sviluppa intorno alle opere: un narratore senza nome viene inviato sul sito di un lago tossico per trovare un avvocato dei diritti dell’acqua che è scomparso. Parlato da tre individui che sono una cosa sola, il narratore senza nome occupa una mutazione di identità che il pubblico deve interpretare senza direzione. Questa mutazione si riflette anche nella trama narrativa; le linee della storia si intersecano e si confondono mentre le opere d’arte vengono spostate e riorganizzate. Spostandosi tra scene e contesti, le pause nel tempo e nello spazio invitano nuovi significati a riunirsi intorno alle opere presenti nel film. Come dice Burroughs, quando si taglia il presente il futuro fuoriesce. Il significato di Terminal Space diventa evidente durante il suo processo e arriva nel suo momento esatto.

 

Episode 1; chapter 4: Genesis: Tadpole Origin & Valerie You

 EN 

Genesis: Tadpole Origin & Valerie You, 2021, 13’20’’

Directed by: Valerie You
Graphics: Kaspar Sczech
Additional script, sound, and footage: Torre Alain, Rasheed Mirza
Serialized Feature Film: episode 1; chapter 4 (of ten)
Curated by Underground Flower & Rhizome ParkingGarage

The GENESIS project began as an offsite exhibition installed at the polluted banks of Kayu Ara river: a found image pool was worked into collaborative collages, finally evolving into an offsite which staged them as efflorescence taking form over the unseen totality of global logistics, like divine rubbish. This visual flotsam and jetsam emerges as excess signification to surplus production, overcoded visual compressions repressed by a world it renders palpable. GENESIS: REMEMBRANCE enters the terminal space in a hallucinatory sequence with the aim of narrativizing this drive towards overcoding, simulated as a kind of divine self-negation, achieved through the exhaustion of the infinite. Footage taken during the installation process is cross-referenced with events in the producers’ memories and phone archives, cut up with parallel narratives from popular culture and found media. The result is presented as a hallucination that does not cease even after desire is demonstrated as a coincidence between memory and verisimilitude. The audience is reminded to forget that film is an archival medium - are we left with hierophany?

 IT 

Genesis: Tadpole Origin & Valerie You, 2021, 13’20’’

Diretto da: Valerie You
Grafica: Kaspar Sczech
Sceneggiatura aggiuntiva, suono e filmati: Torre Alain, Rasheed Mirza
Lungometraggio a puntate: episodio 1: capitolo 4 (di dieci)
A cura di Underground Flower & Rhizome Parking Garage

Il progetto GENESIS è iniziato come una mostra fuori sede installata sulle rive inquinate del fiume Kayu Ara: un pool di immagini trovate è stato lavorato in collage collaborativi, evolvendo infine in un fuori sede che li mette in scena come efflorescenze che prendono forma sulla totalità invisibile della logistica globale, come spazzatura divina. Questi flotsam e jetsam visivi emergono come un eccesso di significato per la sovrapproduzione, compressioni visive surcodificate represse da un mondo che rende palpabile. GENESIS: REMEMBRANCE entra nello spazio terminale in una sequenza allucinatoria con l’obiettivo di narrare questa spinta alla surcodificazione, simulata come una sorta di auto-negazione divina, raggiunta attraverso l’esaurimento dell’infinito. I filmati girati durante il processo di installazione sono incrociati con eventi nella memoria dei produttori e negli archivi telefonici, tagliati con narrazioni parallele dalla cultura popolare e dai media trovati. Il risultato è presentato come un’allucinazione che non cessa nemmeno dopo che il desiderio si è dimostrato come una coincidenza tra memoria e verosimiglianza. Al pubblico viene ricordato di dimenticare che il film è un mezzo archivistico - ci rimane la ierofania?

 

Episode 2: Mutants of Readiness : Director’s Cut

 EN 

Mutants of Readiness : Director’s Cut, 2020, 20’

Artists: Kostis Stafylakis & Theo Triantafyllidis ft. Joshua Citarella
Live Stream Excerpts (Original Performance date: 20 December 2020) Serialized Feature Film: episode 2

MUTANTS OF READINESS is a new chapter in the Readiness SAGA, a serialized simulation of social conflict in the US. Kostis Stafylakis and Theo Triantafyllidis, alongside a shifting synthesis of collaborators, tailor real and fictional, often scary and fringe, collective identities to a clandestine world permeated by fantasy aesthetics and hopepunk trash. Readiness foreplays the pending scenarios of an upcoming American Civil War. It playfully enacts the conflict between groups such as the “Preppers” (the cult of doomsday enthusiasts who marshal for the “end of the world as we know it”), the “Boogaloo Bois” (Civil War accelerationists, flexing tactical gear and Hawaiian shirts), and the “Golden Horde” (the alleged criminal horde of the unprepared citizens featured in preppers’ jargon and literature). The Readiness SAGA was initiated by Kostis Stafylakis, Theo Triantafyllidis, and Alexis Fidetzis in the framework of ENTER by Onassis Foundation (2020). In MUTANTS OF READINESS, two preppers, PIGGO and GUSTAVE, have found shelter in an egg-shaped homestead, stored at a deserted corporate building. The bootleg microchips on their foreheads happen to be gateways for an Artificial Intelligence that has overpowered them and enrolled their mutation. They're taken over by PASCALE, an unbound singularity that announces random ascertainments. PIGGO looks like a human pig on steroids, and GUSTAVE resembles a seductive feline. Guided by PASCALE, the mutants equip the Egg, employ security policies, and train to recognize their foes. They receive a transmission by a JAUSH (impersonated by American artist and author Joshua Citarella) who trains them in warfare and evaluates their level of security and preparedness.

 IT 

Mutants of Readiness : Director’s Cut, 2020, 20’

Artisti: Kostis Stafylakis & Theo Triantafyllidis ft. Joshua Citarella
Live Stream Excerpts (Data della performance originale: 20 dicembre 2020) Lungometraggio a puntate: episodio 2

MUTANTS OF READINESS è un nuovo capitolo della Readiness SAGA, una simulazione serializzata del conflitto sociale negli Stati Uniti. Kostis Stafylakis e Theo Triantafyllidis, insieme a una sintesi mutevole di collaboratori, adattano identità collettive reali e fittizie, spesso spaventose e marginali, a un mondo clandestino permeato di estetica fantasy e trash hopepunk. Readiness gioca con gli scenari in sospeso di un’imminente guerra civile americana. Mette in scena giocosamente il conflitto tra gruppi come i “Preppers” (il culto degli appassionati del giorno del giudizio che si mobilitano perla “fine del mondo come lo conosciamo”), i “Boogaloo Bois” (acceleratori della guerra civile, che sfoggiano attrezzatura tattica e camicie hawaiane), e la “Golden Horde” (la presunta orda criminale dei cittadini impreparati presenti nel gergo e nella letteratura dei preppers). Il Readiness SAGA è stato avviato da Kostis Stafylakis, Theo Triantafyllidis, e Alexis Fidetzis nel quadro di ENTER by Onassis Foundation (2020). In MUTANTS OF READINESS, due peperoni, PIGGO e GUSTAVE, hanno trovato rifugio in una casa a forma di uovo, conservata in un edificio aziendale abbandonato. Si dà il caso che i microchip sulla loro fronte siano dei gateway per un’intelligenza artificiale che li ha sopraffatti e ha iscritto la loro mutazione. Sono presi da PASCALE, una singolarità non legata che annuncia accertamenti casuali. PIGGO sembra un maiale umano sotto steroidi, e GUSTAVE assomiglia a un seducente felino. Guidati da PASCALE, i mutanti equipaggiano l’Uovo, adottano politiche di sicurezza e si allenano a riconoscere i loro nemici. Ricevono una trasmissione da un JAUSH (impersonato dall’artista e autore americano Joshua Citarella) che li addestra alla guerra e valuta il loro livello di sicurezza e preparazione.

 

Rhizome Parking Garage &
Underground Flower

 EN 

Rhizome Parking Garage operates as a decentralized guerilla exhibition site that is everywhere and nowhere at the same time, offering a possible source of disruption, an avenue of re-organizational practises.

Underground Flower is a global curatorial collective, creating offsite exhibitions + other multidisciplinary work as networked rituals for a damaged world.
Solo Show is a constantly-evolving interface for independent creative projects from the interzones of irl + url, initiated and organized by Underground Flower and Rhizome Parking Garage.

 IT 

Rhizome Parking Garage opera come un sito espositivo di guerriglia decentralizzato che è ovunque e da nessuna parte allo stesso tempo, offrendo una possibile fonte di disturbo, un viale di pratiche ri-organizzative.

Underground Flower è un collettivo curatoriale globale, che crea mostre fuori sede più altri lavori multidisciplinari come rituali in rete per un mondo danneggiato.
Solo Show è un’interfaccia in costante evoluzione per progetti creativi indipendenti dalle zone intermedie di irl + url, avviata e organizzata da Underground Flower e Rhizome Parking Garage.